16 January 2011

sengal sengal tulang

ni Kisah benar ni..xbrape pelik tapi benar

seorang pembayar cukai menelefon LHDN utk meminta borang berkaitan cukai. kerani LHDN yg jawab call tu pn mintak alamat dpd si penelefon ni utk pos kan borang tu..perbualan dorg lebih kurang mcm ni lah...

Kerani : bole bagi alamat incik??

pembayar cukai : oke..hantar ke Ranhill Worley...

Kerani : ape?? ranhil? eja cmne yerk?? (sambil menggaru2 kepala)

pembayar cukai : adoyai..bingai gok awk ni...cmni ejanya..RANHILL.. R utk rumah..A ayam...N nangka...H  Holland...I itik ... L  lain - lain (encik tu tepaksa sebut huruf satu satu)

Kerani : oke dpt doh..nti kami anta la ke alamat incik tu..incik tggu je la kat peti surat umah incik..bye

Selepas seminggu, incik tu pn dpt la dokumen yg die mintak tu melalui pos.....incik tu sambil ketawa guling2 sempat la snap gamba envelope tuh..


Ade gak org sesengal mcm ni ek..

2 comments:

  1. BENDOL pun dah tak lurus skrg ni, dia nak gantikan BENDOL daaa....

    ReplyDelete