25 June 2015

RAMADHAN AL MUBARAK 2015

pheww.. lama kot tak tulis blog.. 4 taun kot. kalo baby da pandai berjalan. kalo mak baby dah dapat baby sorg lagi..eheh ape aku ngarut ni..

Tetibe plak dtg idea nk menulis. eh ni bkn menulis tapi menaip. maybe sbb bosan bln2 posa ni. eh tabaik menyalahkan bln posa, ustaz kata mengkambinghitamkan  posa. maksudnya kite menyalahkan bln posa atas sebab kekhilafan perlakuan kita.

cth ayat 'eh tersalah plak aku taip ni. maklumlah puasa'. ko yg raja typo tp salahkan puasa.
cth ayat 'sorry sy tertido waktu keje, puasa la boss'. padahal ko mmg kaki tido bawah meja opis bedengkur level max tp ko salahkan posa.

See..perbualan kita sehari2 tanpa kite sedar ada je menyalahkan posa. walhal tuhan jadikan puasa tu cukup sempurna utk didik kita jadi lebih baik, jadikan badan lebih sihat, lubuk utk banyakkan pahala dan 1001 kebaikan lagi lah.

So mulai harini jom ubah. setiap kali Ramadhan, kita jadi lebih baik dr bln seblm nye dan kebaikan tu Istiqamah la smpai bln2 seterusnya. So moga2 kite boleh dengar ayat2 lebih baik dari mulut kita.

cth ayat ' Alhamdulilah, sejak puasa ni aku rasa makin sihat, perut pun dan kempis sikit, badan pun lebih ringan'
cth ayat lagi ' Suka aku tengok dia tu, sejak puasa ni rajin nau tolong aku buat keje. toilet pun dia cuci tadi. Toilet jiran sebelah pn dia offer nak cuci'

tu contoh je la..tp paham kan maksud yg nk disampaikan..okla ade keje plak nk buat ni..daaaaaa

No comments:

Post a Comment